כשרביב דרוקר שכח שהוא עיתונאי

יצחק לוין 13 Comment on כשרביב דרוקר שכח שהוא עיתונאי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רביב דרוקר מערוץ 10, קיבל לידיו עותק מטיוטת המשא ומתן בין יהדות התורה לליכוד וסעיפים רבים שם לא מצאו חן בעיניו. במקום לדווח לציבור את העובדות כמות שהן, כמתחייב מתפקידו העיתונאי ולתת לציבור לשפוט – בחר דרוקר לפרסם את המסמך בצירוף דעתו האישית על הסעיפים שלא נראים לו.

זה היה יכול להיות משעשע, לולי העובדה שדרוקר לא מסתפק בהערות ציניות או בהצפת סימני שאלה ו"בעיות" לשיטתו אודות סעיפים מסויימים, אלא בוחר להטיף מוסר ויהיו שיאמרו אף ליצור דה-לדיטמציה לנקודות ולדרישות הלגיטימיות שהעלו נציגי יהדות התורה, תוך הצגתם "כחמדנים תאבי בצע שלא יודעים שבעה". דרוקר לא מסתפק בכך ותמה לאן נעלמו כחלון (שעל פי הפרסומים דרישותיו הקואליציוניות כפולות ומכופלות מאלו של החרדים) ומדוע זה נדם קולו של לפיד. לאמור, מה שמותר לכלל המפלגות – אסור לנציגי הציבור החרדי.

מדהים ומקומם. התלבטנו רבות האם ראוי להעלות את הדברים כאן באתר, משום שבחלקן נודף ריח לא נעים בלשון המעטה. חשבנו כי למרות אי הנוחות, ראוי יהיה להציג את הדברים ככתבם – בשם אומרם, בבחינת "יראה הציבור וישפוט".

כה כתב דרוקר:

יש תיזה מעניינת, ששמעתי מאחד השחקנים הפוליטיים לפיה בקרוב כבר לא ניתן יהיה בכלל להרכיב ממשלה בישראל. פעם מפלגה עם שישה מנדטים הייתה באה למו"מ הקואליציוני ליומיים של שיחות. מקבלים 2 תיקים, עוד דרישה בנושאי מהות, דנים קצת בכיוון הכללי של הממשלה, דואגים שלא תיקח יוזמות בעייתיות, מבחינת אותה מפלגה ויאללה, לעבודה. היום "הבית היהודי" הגישה 39 דרישות ואחר כך העבירה דרישות נוספות. "ישראל ביתנו" רוצה חצי עולם עם שישה מנדטים.

כחלון מפרק משרדים ומקים ועדות עם העשרה מנדטים שלו ועל כולם מתעלה בענק יהדות התורה. היא הגישה מסמך של למעלה מ – 70 דרישות, אליו מתלווים נספחים על נספחים, טיוטות של הצעות חוק בשלות להגשה וכמובן, דד ליינים. מפלגת השישה מנדטים קובעת למפלגת השלטון שעליה להעביר לפחות כ 15 חוקים ועל חלקם נכתב "מיד עם כינון הממשלה ולא יאוחר משלושה חודשים לאחר כינונה".

אתמול במהדורה פרסמתי את המסמך. הרבה מהדרישות כבר התקבלו על ידי הליכוד. פה אני רוצה לתת כמות הרבה יותר גדולה מהמסמך, רק שיובן מה רמת החמדנות של ראשי יהדות התורה.

המסמך מתחיל בכופתאות. יהדות התורה דורשת את תיק הבריאות, ועדת הכספים, סגן שר במשרד החינוך ואת ועדת הפנים, שש"ס הייתה בטוחה שהאחים האשכנזיים שומרים לה

סעיף 9 – לא יועלה אחוז החסימה.

סעיף 10. הממשלה תפעל לאפשר בחוק מינוי סגן שר שאינו חבר כנסת. זה מנוגד לכל השיטה הנוהגת, אבל כנראה שגם ביהדות התורה רוצים לעשות 'חוק נורבגי' ומכיוון שהם לא לוקחים תפקידי שרים אז למה לא לשנות את השיטה.

סעיף 13. מתוך הכרה בערך לימוד התורה תפעל הממשלה לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם (חוק הגיוס)

סעיף 14. יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ובמיוחד הממשלה תפעל לתקן את אשר פגעו בשנתיים האחרונות (הצורר לפיד). במידה ותהיה פגיעה בנושאים אלה הממשלה תפעל לתיקון הפגיעה ולא תחול רציפות על חוקים אלו.

סעיף 15. לא תקודם ולא תאושר חקיקה פרטית אשר יש בה משום פגיעה בסטטוס קוו בנושאי דת (לגיטימי)

סעיף 21. תכובד רצונה של המשפחה המעוניינת לקבור את יקירה בקבורת שדה לקבל חלקת קבורה בדומה לזכות הקבורה הניתנת לכלל אזרחי ישראל (טירוף. מישהו סיפר להם שיש עודף קרקעות לקבורה בארץ?). השר לשרותי דת יתקין תקנות בהתאם לעיקרון זה.

סעיף 23. החלטת הממשלה בענייני גיור 2147/33 תשונה כמפורט במכתבו של הראשון לציון הרב עמאר, המצורף להסכם זה (מתה יוזמת אלעזר שטרן)

סעיף 27. הממשלה תביא חוק על פיו בתי הדין הרבניים יוסמכו לדון בענייני ממונות כאשר הצדדים הנוגעים בדבר הסכימו לכך (למיטב זכרוני ,זה ניסיון למחוק פסיקת בית משפט בעניין הזה שאסרה על דיונים כספיים בפורום הבעייתי של בתי דין רבניים)

סעיף 28. הממשלה תביא חוק לביטול סעיף 2א לפקודת הנישואין והגירושין (רישום). יחויב כל רושם נישואין לרשום אך ורק בלשכת הרבנות ולא במקום אחר (ניסיון להרוג את ההחלטה שרבני צהר יכולים לרשום לנישואין, החלטה שנועדה לאפשר חבל הצלה לזוגות שהרבנות נוקשה מדי איתם. לכאורה, "הבית היהודי" מתנגד לסעיף הזה, אבל זה רק לכאורה כי עד עכשיו המאבקים שלהם במו"מ הקואליציוני הסתיימו בזה שדרעי מחזיק בתיק הדתות)

סעיף 29. הממשלה תפעל לתיקון סעיף 3(א) לחוק איסור הונאה בכשרות על מנת שלא ישונה המצב שנהג עד היום. לצורך כך תגיש הממשלה תיקון חקיקה בתאום עם הרבנות הראשית לישראל. (אם אני מבין נכון – לא בטוח – הם מנסים לעצור את הניסיון של בתי עסק למכור אוכל כשר ולקבל תעודת כשרות, גם אם הם פתוחים בשבת)

סעיף 31. הצעות חוק, החלטות ממשלה והחלטות מנהליות שעניינם, בין היתר, נושאי דת והלכה יועברו לעיון הרבנים הראשיים לחוות דעתם כמקובל מול משרדי הממשלה (וואלה? אבל למשרדי ממשלה יש שר ולרבנות יש שר דתות, למה צריך להעביר להם כל החלטה כזאת?)

סעיף 33. יישמרו עצמאותו, מעמדו הייחודי ותקציבו היחסי של החינוך החרדי על כל סוגיו במערכת החינוך הכללית, לרבות לעניין שעות תמרוץ וטיפוח כפי שתוקצב בשנת 2012 (לפני הגעת הצורר) וזאת אף במידה ויחול שינוי ארגוני, מבני או תוכני במערכת החינוך הכללית (מה זה עניינינו מה אתם עושים עם הכסף שלכם? אנחנו משוריינים). אם תהיה פגיעה כאמור, תפעל הממשלה לתיקון הפגיעה, בין אם בחקיקה ובין אם בדרך אחרת והכול לפי העניין והצורך.

סעיף 34. הממשלה תפעל להסדיר את מעמדו של החינוך החרדי על כל סוגיו וגילאיו בחוק ייעודי (עוד חוק. הקואליציה תצטרך לעבוד רק בהעברת חוקים ליהדות התורה. כנראה שהם ניצחו בבחירות). במידה ועד חקיקת החוק האמור תהיה פגיעה במצב הקיים במערכת החינוך החרדי או בחלקה, הממשלה תפעל לתיקון הפגיעה.

סעיף 36. תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה (שימו לב לסעיף הזה) ייקבע נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה או תקציב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע אשר במהלכו תינתן האפשרות לבדוק האם ניתן לגבות את ההחזרים מהמוסד החייב תוך כדי המשך מתן התמיכה בהפחתה הדרגתית עד לקבלת מלוא ההחזר מטעם המוסד אולם אם הגורמים המקצועיים באו לכלל מסקנה שונה לא תבוצע חסימה מקצועית אלא באישור המנכ"ל (בעברית יותר פשוטה – אם הביקורת של המדינה, באמצעות החשב הכללי, גילתה שישיבה מסויימת מרמה את המדינה ולמשל 40% מתלמידיה לא נמצאו פעמיים בכיתות בעת ביקורת פתע, אז אי אפשר יהיה כמו היום להפסיק את התמיכה בה, יצטרכו לשבת למו"מ איתה ולהמשיך את התמיכה בינתיים, בזמן שפורסים לה את הקנס. ככה מדינה מתנהגת תמיד עם מי שמפר את החוקים, לא?)

סעיף 37. במסגרת חוק ההסדרים יבוטלו סעיפים 2-3 לחוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים ששינו את סעיף 11א בחוק חינוך ממלכתי (מה לעזאזל הם רוצים? נורא פשוט. חוק נהרי והם כבר קיבלו. זה אחד החוקים הבעייתיים ביותר, כנראה, שנעשו פה והוא נעשה עוד בתקופת אולמרט ובוטל בתקופת לפיד. החוק מחייב את הרשויות המקומיות גם לתקצב את בתי הספר החרדיים ב – 75%, מה שאומר שהמדינה נותנת עוד יותר כסף למוסדות חינוך שהם אנטי ממלכתיים במובהק)

סעיף 39. סכומי התמיכה לתלמיד יהיו זהים לסכומים שנקבעו בשנת 2012 במסגרת התמיכה במוסדות תורניים והוא יחול רטרואקטיבית החל מתחילת שנת 2015

סעיף 40. מיד עם הקמת הממשלה יימצא פתרון משפטי שיאפשר את העברת התקציב החודשי למוסדות התורניים עד אישור התקציב לשנת 2015 (הצבא וכל שאר הארגונים יכולים לחכות עד שיעבור תקציב. החרדים לא)

סעיף 41. הממשלה תגיש חוק שיסדיר את התמיכה למוסדות תורניים בחקיקה ראשית לפי הנוסח המצ"ב (איזה מספר חוק זה שהם רוצים??)

סעיף 42. הממשלה תפעל ללא דיחוי ולא יאוחר מחודש (חודש!) מיום הקמת הממשלה להגשת והעברת חוק הבטחת הכנסה לתלמידי ישיבות וסטודנטים לפי אחת החלופות המצ"ב.

סעיף 45. ראש הממשלה ימנה ועדה מקצועית שתיבחן סוגיית הסדרה בהכרה בלימודים גבוהים תורניים…הועדה תגיש מסקנותיה לראש הממשלה תוך 6 חודשים (גם לימודים בישיבה שווים תואר ראשון לצורך התמודדות בכל מיני מכרזים ממשלתיים)

סעיף 46. הממשלה תקצה בכל שנה סכום של 150 מיליוני שקלים ליעדים ולמיזמים בתחום החינוך שיוקצו על פי דין (למה זה מנוסח בשפה כל כך נקייה? אולי כי גפני קצת הסתבך בסיפור הכספים הקואליציוניים עם החברה לפיתוח השומרון ומקורבו שקיבל שם כסף)

סעיף 47. בתוך חודש ימים מיום הקמת הממשלה תחליט הממשלה על שינוי בדרך התקצוב של גני הילדים במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי לפיו החל משנת הלימודים תשע"ו אופן התקצוב שמקבל כל גוף שמפעיל גני ילדים יחושב על פי פרופיל הגננת בהתחשב בוותק ובתואר של הגננת בדומה לכל הגננות בחינוך הרשמי.

סעיף 48. הממשלה תגיש הצת חוק לביטול סעיף 82(1) לחוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי תקציב לשנים 2013-2014). הממשלה תפעל לאישורו הסופי של החוק עד תחילת שנת הלימודים תשע"ו. (מדובר בהתניית התקצוב למוסדות החינוך החרדיים בלימודי ליבה, כלומר החרדים רוצים שהם ילמדו מה שבא להם, לא יתחשבו בכלל במה המדינה חושבת שכל אזרח ישראלי צריך לדעת, אולי חס וחלילה כדי שיהיה כשיר יום אחד לשוק העבודה ובתמורה ייתנו להם כסף. מגניב)

יש סעיפים לגיטימיים על הרפורמה בטיפולי שיניים לילדים, על מה שליצמן מתכנן בנושא של הטיפול הסיעודי וכן על החזרת הגלגל לאחור בעניין קצבאות ילדים.

סעיף 57. הממשלה תקבל החלטה בתוך חודש מיום הקמת הממשלה על ביטול החלטת הממשלה מספר 149/33 (שוב לפיד) בדבר מבחני תמיכה במעונות יום ותחליט על תיקון מבחני התמיכה לתמיכה במעונות יום לפי המבחנים שהיו תקפים בשנת 2012

סעיף 66. הממשלה תפעל לביטול אפליה בקריטריונים לדיור וארנונה ותשוב לקריטריונים שהיו נהוגים בכנסת ה – 18 בנושאים אלו (שוב, אחד ההישגים המשמעותיים של לפיד – הכנסת הקריטריון של "מיצוי כושר הכנסה", כלומר 'קודם תנסו לעבוד ואז תבואו לקבל מהמדינה', אמור להתבטל לטובת הקריטריונים שקבע אריאל אטיאס בזמנו והתחשבו במספר נפשות במשפחה ומספר שנות נישואין, קריטריונים שבאופן אוטומטי עוזרים לחרדים)

סעיף 69. הממשלה תפעל לתיקון הקריטריונים בענין קבלת תמיכה לגרעינים התורניים, באופן שהמגזר החרדי ייכלל באופן שוויוני בקריטריונים לקבת התמיכה (למה שרק אורי אריאל יחגוג?)

סעיף 70. הממשלה תקבל החלטה בתוך חודש מיום הקמת הממשלה על הקמת רשות תעסוקה לאוכלוסיות מוחלשות (אני בעד). הרשות תבדוק ותטפל בנושאי תעסוקה לאוכלוסיות מוחלשות. בנוסף, הרשות תבדוק אפליה בקבלת חרדים למקומות עבודה…

סעיף 71. הממשלה תפעל ללא דיחוי ולא יאוחר משלשה חודשים מיום הקמת הממשלה להגשת חוק לייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי…

על הדרך, יהדות התורה רוצה לשנות את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, כך שלא יפגע בחוקי דת, וכן לשנות את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה בחוק. אם כבר ניצחנו בבחירות, חושבים לעצמם ליצמן וגפני, אז למה לא?

שתי שאלות: כחלון יודע מזה? למה לפיד שותק? תהרגו אותי אם אני מבין איך בן אדם, שזה אמור לבעור לו בלב הנושאים האלה והשיג כמה הישגים בתחומים הללו, יכול לראות את ההתפתחות הזאת ולא להגיד משהו. האם מה שיגיד יעצור את זה? כנראה שלא, אבל בשביל הסיכוי שמשהו ייעצר, הוא אמור לדבר".

עד כאן דבריו של העיתונאי שאמור לנהוג על פי כללי האתיקה ומשום מה חושב שהוא זה שמרכיב את הממשלה. כשבפועל, הרי אף אחד לא בחר בו, בעוד שאת חברי הכנסת העם בחר, על מנת שידאגו לצרכיו, בין אם הוא חילוני, חרדי, ערבי ללא כל הבדל.

אם רק מישהו היה מעז לכתוב את זה על נציגי הציבור הערבי… אוהו מה שהיה קורה כאן.

אבל עזבו אתכם, הוא כתב את זה על החרדים. זה בסדר!



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 13

    איזו פאדיחה.
    זה מסמך ראשוני שהגישה יהדות התורה. לא המסמך הסופי

  2. 12

    אני לא מבין מה אתם נותנים במה לאנטישמי הזה????

  3. 11

    בושה וחרפה שאתם מפרסמים באתר דתי\חרדי את הטור שמלא הערות אנטי דתיות ואנטי חרדיות עדי כדי בורות וגועל נפש:
    1. בא בטענות על צרכים דתיים כאילו שהוא מבין משהו בדת.
    2. לחרדים אין זכויות במדינה ולכן כל דבר שהם דורשים זה סחיטה.
    וכדי שנאמין לו שהדרישות מופרכות הוא מעוות את המציאות עד לשקרים גמורים מה שיוצר הסתה ברורה בשביל טורים כאלה יש את הארץ ושות' לא צריך את כל חי שיפרסם כאילו הוא עובד בשרותיו אפילו בלי לענות על הטענות המופרכות שלו לכל אורך הטור
    הפעם באמת הגזמתם

  4. 10

    וכאן בא לידי ביטוי בפעם המי-יודע מה הדלות החרדית בהסברה מיקצועית. איפה המגיב הרשמי שיתיישב ל-10 דקות וליד כל סוגריים עם ההערות נוטף שנאה של הכותב, פשוט לענות לו בכמה מילים!!! פשוט לענות לו ולהשיב לו מנה אחת אפיים! להראות לו איך אנו עומדים בדרישות אלו, ביחס לדרישות של שאר המפלגות! להראות לו איך ההערות שלו מעורב עם יותר מקורטוב בורות בנתונים הפשוטים של החוקים והתקציבים במדינה וכו' וכו' ואיך שהדרישות של המפלגה זה פשוט מכיוון שקהלים אחרים מקבלים מבלי שמישהו יצטרך לבקש עבורם את אותם דברים בחקיקות מיוחדות ובדרישות קואליציונים וכו' וכו'. פשוט לשים אותו ללעג ולקלס! במקום-זה הכותב מצליח להלהיט את הרוחות ברחוב נגדנו, וחוץ מכמה מגיבים משועממים פה למטה מהכתבה, אף אחד מיקצועי לא מעמיד אותו במקומו הראוי!!! חבל חבל !

  5. 9

    אני לא רואה שום בעיה לפרסם את הדברים. אדרבה – בזכות רביב דרוקר למדנו כמה הנציגים שלנו מסורים ודואגים לצרכים של מי שהצביעו עבורם ולא רק.
    בין השורות רואים את הדאגה לזהות היהודית של המדינה שלנו.
    אנחנו צריכים להיות גאים בנציגים החרוצים שלנו. שעובדים קשה מאוד לתקן את מה שלפיד וחבר מרעיו קלקלו בזמן כל כך קצר.

  6. 8

    חחח… לקרוא ולהתמוגג מכל מילה.
    אם תוכלו לסדר לנו מאמר של דרוקר על החרדים כל שבוע…… שנראה איך העיתונאים שונאי החרדים מתפוצצים להם… שכחו שהמדינה לא שלהם ושהם לא קובעים מה יהיה כאן…
    רק לא מזמן בבחירות האחרונות הם היו בטוחים שיצליחו במסע ההדחה – אך יושב בשמים ישחק למו… והתקיים בהם "חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה"

  7. 7

    טוב שהעלתם את זה כדי שהציבור יבין שהתקשורת החילונית שקרנית רמאית וכל מה שרק אפשר . הציבור שלנו סובל היום אך ורק בגלל התקשורת החילונית . שמלבה שנאה כל היום .
    קחו דוגמא לכוח תקשורתי הפילוג בציבור הספרדי שהתחיל בגלל כלי תקשורת

  8. 6

    הכלבים נובחים והשיירה עוברת.
    דרוקר וחבורתו עדיין לא קלטו שהעם בישראל שם עליהם פס. רוב העם כבר לא מאמין לאף מילה שלהם. והם ממשיכים לצרוח ולצווח כמו אשה זקנה..

  9. 5

    טוב שהעלתם את זה שהציבור ידע שתקשורת לא הגונה הופכת לכוח להשחית דוגמא לכך זה כלי תקשורת שייצרו וגיבו את כל המחלוקת בציבור החרדי הספרדי

  10. 4

    עכשיו עם ההקדמה והסיום הקצרים זה כבר נראה הרבה יותר טוב
    למרות שחבל שלא שעיתם לעצת המגיב מספר 4 להעיר הערות ביניים על ההערות ביניים של רביב ולא להשאיר את הקורא עם סימני שאלה מי צודק

  11. 3

    דבר ראשון מה שיוצא מכך שנתחיל להעריך את הפעילות הקשה והיסודית של החכ"ים !!!!
    דבר שני-מכיון שאיני רוצה שאפילו שלא יכנס הרהור קטן שאולי פרור מהדברים נכון אז למרות שאיני דוברת אלא זוכה להיות אשת אברך ומפרנסת יחידה אני עונה לו חזרה:

    סע' 9: מה חרדי בזה?
    סע' 10: ישנם מפלגות אחרות שמשנות שיטות-פוליטקה חדשה….. וכו' מה כ"כ חרדי בזה לאיזה חילוני זה מזיק? לא הייתה מפלגה בשם שינוי?
    סע' 13:טוב שלא הגבת….
    סע 14: בסע' 10 התלוננת על שינויים עכשיו אתה מתלונן שהם מנסים להחזיר את השיטה הישנה שהיתה לפני השינוי?
    סע' 15: טוב שאתה מסכים…
    סע: 21 : לא נא' כבר שוויון זכויות? מה איכפת לך מה כל אחת עושה עם מה שמגיע לה?
    סע' 23: כנ"ל בסע' 14
    סע' 27: למיטב זכרוני.. נראה לי שישנם המון ערעורים עם משפטים חוזרים בבית משפט עליון שגם מוחקים פסיקת בית משפט קודם…… לפחות בבית דין דנים דינים עפ"י התורה בלי נגיעות להבדיל מהשופטים בערכאות…..וחץ מזה אם הצדדים הסכימו לך זה לא אמור לעניין.
    סע' 28: דואגים לקיום המשך עמ"י….
    סע' 29 : כנ"ל גם בסע' 14 וחוץ מזה אתה אוכל כשר? זה לא נראה לפי מה שאתה מוציא מהפה…
    סע' 31: כמו שכל דבר בטחוני עובר דרך שר הבטחון, כל עניין למי שמבין בזה…
    סע' 33: כנ"ל בס' 14
    סע' 34: יש שוויון זכויות רק במה שמתאים לך????
    סע' 36: קודם כל: למה באונברסיטאות מותר 80% נוכחות כשאתם דורשים מישיבות וכוללים 100%.??
    וחץ מזה מנסיון הביקורים הללו נעשים בשעות הפסקה וזמנים לא זמנים כדי לתפוס תפוסה ריקה… כמה פעמים בסיוטים שבעלי היה צריך להשאר בהפסקת צהרים בכולל כדי שלא יסגרו אותו ?? או מה קורה שבדיוק באותו יום היה חולה ???
    באונברסיטאות יש כמות של בדיקות פתע? משהו שמע על כזה דבר?
    כששם התקציבים כופלים ומכופלים את אלו של הישיבות . …
    סע'37: מה בעייתי בזה? שילדה חרדית תלמד בבי"ס נקי? לא הבנתי.
    מילא יש וויכוח על חיידרים שלא לומדים ליבה (לא שאני מסכימה לזה אבל כאילו המצאת לזה תרוץ) אבל הבנות לומדות , מאיפה הבאת את זה שלא מגיע להן שרותים בסיססיים?
    סע' 39: נו… כנ"ל 14
    סע 40:
    אם היו מקבלים כמויות כמו של הצבא שיש להם לבבוזים ותצוגות ראווה. פנסייה של מליונרים ועוד… כדאילכל אחד לפתוח את הנתונים, כל ההצגות של חוסר תקציב לצבא… (אני עובדת במשרד עם כאלו שעשו צבא. אני שומעת מה הולך שם…..) או כמו שאר הארגונים….. תתחילו לפתוח אוזנים על נתונים אתם לא תאמינו על איזה פערים מדברים.
    אז יכולנו לחכות לעוד כמה שנים לקבל. מכיון שאפילו את המינימום אין אז כל דקה קריטית .

    סע' 41: סליחה. לא הבנתי?
    סע' 42: כן מה הבעייה? הם בני אדם כמו כולם והם לא מובטלים בטלנים…….
    שעובדים על הביטוח לאומי….
    סע' 45: תאמין לי שהרבה יותר מתואר , קשקושים לומדים לצורך תואר… רוב הפעמים זה לא קשור למקצוע שאותה האדם למד. קורס גמרא / תנך באונברסיטה כן שווו? לפחות שילמדו בצורה נכונה
    סע' 46: איפה כתוב חרדי ?
    סע' 47: פועלים לשויון זכויות. של הגננות
    סע' 48: עכיון שאני משלמת מיסים (למרות ההמצאות והעלילות) מגיע לילדים שלי מה שמגיע לשלך. בלי קש לצורת החינוך (למרבה ה"פלא" חנוך עפ"י התורה היא המוצלחת ביותר. ממליצה לך בחום)

    מה קרה שעקפת ולא פירטת. הסעיפים על הבריאות כ"כ טובים לכולם שאתה לא מסוגל להביאם מפחד שמשהו יתחיל להבין שהם עושים טוב לכולם? ינפץ לך את התזה?
    סע' : 57: אני שווה כמו כל אשה חילוניה אחרת , למה שאשלם פי שניים ממנה רק בגלל שאני חרדית? לאשה שהיא הורה יחיד-נותנים הנחה? מה הקשר למה שהבעל עושה?
    סע, 66: שוויון. אתה מתלונן על ביטול אפליה?..
    סע' 70: וואו
    סע' 71: מה הבעייה? לא רציתם לשלב אותנו בשירות?

    הקרטריונים שאתה מיצג לכבוד האדם כנראה בהכרח דוקא מייצג את ההיפך
    מי שחי עפ"י התורה הוא הראשון להבין בכבוד האדם וחירותו….
    אני כבר עיפה מלהמשיך להסביר לך……………………..

  12. 2

    שימו-לב למשהו מדהים: האנטישמי היהודי הזה מצא לנכון לכתוב על סעי' אחד ויחיד (15) "לגיטימי"! הבנתם את העוקץ? לא? אז אסביר לכם: אם הוא רק יכתוב נגד, הרי לא יקבלו את טענותיו ויגידו עליו שהוא מדבר מתוך "שנאה עיוורת", ע"כ הוא מצדיק ומאשר סעיף אחד מכל דרישות המפלגה החרדית ובזה הוא מראה: "הנה, אני בן-אדם הגון ויודע להצדיע לכם כשאתם צודקים, ומזה אתם רואים שעל שאר 99 אחוז מהדרישות שלכם שיש לי עליהם ביקורת, אני בסה"כ צודק, כי סתם כך לא הייתי מדבר, והא ראיה כשאתם כן 'הוגנים ולגטימיים' עם דרישותיכם אין לי בעיה לציין את זה"…!!! אין מילה אחרת מאשר "תרגיל מסריח" בכדילהגדיר את ה'לגיטימי' הזה שהוא מועיל בטובו לכתוב!!!! האם באמת במסמך בן 70 עמודים אכן לא מצאת יותר מאשר סעיף אחד ויחיד להגדיר אותו כ"דרישה לגטימית" ??? !!! הרי בטוח שקיימים עוד סעיפים כאלו גם לשיטתך, אך מרוב שנאתך לציבור החרדי לא תציין אותם, ותציין רק אחד מהם למטרת ה"תרגיל המסריח" שלך!!! בוז!!!

  13. 1

    בר מינן ולית מינך-שיחזור בתשובה או שימצא את עצמו בגיהנום!!!!!!!!!!!!!!!11